شوهی یوشیدا، رئیس پیشین Sony Interactive Entertainment، فاش کرده که دنباله‌های دو بازی محبوب PS Vita یعنی Freedom Wars 2 و Soul Sacrifice 2 در حال توسعه بودند اما به دلیل محدودیت بودجه و تمرکز بر کنسول PlayStation 4، این پروژه‌ها متوقف شدند.

یوشیدا در گفت‌وگو با پادکست Sacred Symbols+ گفت:

«ما واقعاً داشتیم روی Soul Sacrifice 2 و Freedom Wars 2 کار می‌کردیم، اما به دلیل محدودیت بودجه مجبور شدیم پروژه‌ها را متوقف کنیم و به PS4 منتقل شویم.»

او همچنین تأکید کرد که همین تغییر تمرکز باعث شد بسیاری از IPهای داخلی سونی دیگر نسخه‌ای برای PS Vita دریافت نکنند، برخلاف بازی‌هایی مانند Uncharted: Golden Abyss که توسط Sony Bend Studio ساخته شد.

محبوبیت Freedom Wars و Soul Sacrifice در ژاپن

Freedom Wars که توسط Dimps توسعه یافت و در غرب با استقبال محدودی مواجه شد، در ژاپن بسیار موفق ظاهر شد و دومین لانچ پرفروش تاریخ PS Vita را به خود اختصاص داد. این بازی در دنیایی پسا‌آخرالزمانی جریان دارد که انسان‌ها برای زنده ماندن در زندان‌های عظیمی به نام Panopticon زندگی می‌کنند، جایی که حتی تولد انسان‌ها نیز با صدور یک میلیون سال حبس همراه است.

نسخه ریمستر شده‌ی Freedom Wars در ژانویه منتشر شد.

از سوی دیگر، Soul Sacrifice توسط Marvelous و با همکاری Japan Studio توسعه یافت و کیجی اینافونه، خالق نام‌آشنای ژاپنی که سابقه طولانی در Capcom دارد، طراحی آن را برعهده داشت. این بازی در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و نسخه‌ی گسترش‌یافته‌ی آن با عنوان Soul Sacrifice Delta نیز یک سال بعد منتشر شد.

یک فرصت از دست‌رفته برای PS Vita

لغو این دو دنباله مورد انتظار، یکی از نشانه‌های واضح پایان تمرکز سونی بر کنسول دستی PS Vita بود؛ پلتفرمی که علیرغم داشتن طرفداران وفادار، در نهایت نتوانست سهم بزرگی در بازار جهانی به‌دست آورد و زیر سایه رشد سریع PS4 قرار گرفت.

منبع: VGC