در پی معرفی مدل هوش مصنوعی جدید مایکروسافت برای توسعه بازیها، از جمله نسخه نمایشی Quake 2، نگرانیهایی در مورد اجبار به استفاده از این فناوری در استودیوهای فرستپارتی مایکروسافت مطرح شده بود. اما Guillaume Provost، مدیرعامل Compulsion Games (سازنده South of Midnight) اعلام کرده که مایکروسافت هیچ الزامی برای استفاده از هوش مصنوعی به استودیوها تحمیل نمیکند.
او در گفتوگو با Game Developer گفت:
«میتوانم با اطمینان بگویم که استفاده از هوش مصنوعی در استودیو ما اجباری نیست. ما واقعاً همهچیز را با دست میسازیم. در DNA استودیو ما، هنر و کار دستی نقش محوری دارد.»
ممکن است در مراحل اولیه استفاده شود
با این حال، Provost اشاره کرد که استفاده محدود از هوش مصنوعی در مراحل اولیه توسعه (مانند تولید استوریبوردها) میتواند مفید باشد:
«در پیشتولید ممکن است از آن استفاده کنیم تا ببینیم ایدهها چگونه به تصویر درمیآیند، اما در مراحل اصلی ساخت، استفاده زیادی از آن نمیکنیم.»
او تأکید کرد که مایکروسافت نیز از این موضوع ناراحت نیست و به هویت هنری استودیوها احترام میگذارد.
مایکروسافت و مدل Muse
مایکروسافت اخیراً از مدل جدید خود به نام Muse رونمایی کرده که قادر به تولید تصاویر بازی، حرکات کنترلر یا هر دو است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، Muse را یکی از تأثیرگذارترین فناوریهای جدید در حوزه بازیسازی میداند و گفته قرار است بازیهای بیشتری از این مدل استفاده کنند.
با این حال، مثل سایر صنایع خلاق، استفاده از هوش مصنوعی در بازیسازی نیز با نگرانیهایی مانند از دست رفتن شغلها و مسئله سرقت هنری همراه بوده است.
منبع: VGC