-
منتشر شده : ۳۰ بهمن, ۱۴۰۳
- نویسنده : Maryam Ebrahimi

نیل دراکمن، مدیر استودیوی Naughty Dog، اعلام کرد که هنگام توسعه بازیها، به ساخت دنباله آنها فکر نمیکند، زیرا اعتمادبهنفس کافی برای برنامهریزی آینده را ندارد. او تأکید کرد که در حال حاضر برنامهای برای ساخت The Last of Us 3 ندارد.
در رویداد DICE که هفته گذشته برگزار شد، دراکمن در گفتوگویی با کوری بارلوگ (کارگردان God of War) درباره توسعه شخصیتها در چندین بازی صحبت کرد. او تأکید کرد که تمرکز کامل روی بازی فعلی، مهمترین اصل در روند کاری اوست.
ساخت یک بازی چنان ذهن را درگیر میکند که فکر کردن به دنباله آن، شانس موفقیت را کاهش میدهد. وقتی روی The Last of Us Part 2 کار میکردم، گاهی ایدههایی برای آینده به ذهنم میرسید، اما هیچگاه آنها را برای بازی بعدی نگه نمیداشتم. همیشه سعی میکنم بهترین ایدههایم را همان لحظه اجرا کنم.
دراکمن همچنین اشاره کرد که هنگام ساخت Uncharted 1، تیم توسعه هیچ ایدهای برای صحنه معروف قطار در Uncharted 2 نداشت و تنها بعد از اتمام بازی اول، مسیر داستانی و گیمپلی نسخه بعدی را مشخص کردند. همین رویکرد برای دیگر نسخههای این سری نیز دنبال شد.
کوری بارلوگ نیز درباره این موضوع اظهار داشت که برنامهریزی زودهنگام برای دنبالهها بسیار استرسزا و چالشبرانگیز است.
چیدن داستان و اتصال همه قطعات از قبل، یکی از ناسالمترین و دشوارترین کارهاست. هر پروژه جدید تیم جدیدی دارد که نظرات متفاوتی ارائه میدهند. ممکن است ایدهای که قبلاً تعیین شده بود، بعداً مورد قبول اعضای جدید قرار نگیرد و تغییر کند.
دراکمن در پایان افزود:
من به آینده دور فکر نمیکنم، چون اعتمادبهنفس این را ندارم که از موفقیت یک بازی مطمئن باشم. فقط روی چند روز پیشرو تمرکز میکنم، نه روی چیزی که ۱۰ سال بعد ممکن است اتفاق بیفتد.
این صحبتها نشان میدهد که Naughty Dog بیشتر روی کیفیت هر بازی بهصورت مستقل تمرکز دارد و در حال حاضر برنامهای برای ساخت The Last of Us 3 وجود ندارد. البته این به معنای غیرممکن بودن ساخت دنباله در آینده نیست، اما فعلاً تیم توسعه تصمیمی برای ادامه این مجموعه ندارد.
منبع: PSU