با نزدیک شدن به تاریخ انتشار بازی Death Stranding 2: On the Beach در ۲۶ ژوئن، هیدئو کوجیما جزئیات بیشتری از موضوعات و تغییرات در دنباله مورد انتظار خود منتشر کرده است. در مصاحبهای با مجله Edge (به نقل از GamesRadar)، او به مقایسه تمهای بازی جدید با آثار قبلیاش، بهویژه Metal Gear Solid، پرداخت.
از میراث پدر تا مسئولیت والدین
کوجیما توضیح داد که سری Metal Gear تحت تاثیر از دست دادن پدرش شکل گرفت:
«مرگ پدرم تم اصلی مجموعه Metal Gear بود. آن بازیها درباره عبور از سایه والدین بودند. اما Death Stranding نگاه متفاوتی دارد؛ در این بازی شما در جایگاه پدر قرار میگیرید و به سمت فرزند نگاه میکنید.»
او تاکید کرد که تمهای مربوط به والدین در Death Stranding نیز حضوری پررنگ داشتند، مانند رابطه شخصیت اصلی سم پورتر بریجز با نوزاد همراهش، BB، یا داستان مامالن که نقش مادر را در بازی ایفا میکرد.
کشف دوباره رابطه پدر و فرزند در Death Stranding 2
کوجیما در ادامه بیان کرد:
«شما فکر میکنید فرزندتان را کاملاً میشناسید، اما همیشه چیزهایی هست که نمیدانید. در نسخه اول، سم و لو با هم سفر میکردند، اما سم زیاد درباره ماهیت لو پرسوجو نمیکرد. در دنباله، این رابطه عمیقتر بررسی میشود. این حسی است که میخواستم به بازیکن منتقل کنم؛ مانند والدینی که فرزندخوانده دارند و سوالاتی در ذهنشان باقی مانده است.»
الهام از سینما: از Alien تا Aliens
کوجیما همچنین تفاوت بین دو نسخه Death Stranding را با تفاوت بین فیلمهای Alien و Aliens مقایسه کرد:
«فیلم اول ریدلی اسکات ترسناک و ناشناخته بود. اما جیمز کامرون با تغییر زاویه نگاه، Aliens را بیشتر به یک فیلم اکشن تبدیل کرد که بُعد جدیدی به داستان داد. من نیز با Death Stranding 2 همین کار را کردم. حالا که بازیکنان دنیای بازی را میشناسند، ما مبارزات را به آن اضافه کردهایم تا این تجربه بُعد تازهای پیدا کند.»
Death Stranding 2: On the Beach بهصورت انحصاری برای PS5 در تاریخ ۲۶ ژوئن ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درباره گیمپلی و داستان، اخبار آینده را دنبال کنید.
منبع: gamingbolt