مایک دیلی، یکی از طراحان اصلی Grand Theft Auto و از اعضای مؤسس Rockstar North، تأخیر GTA 6 را یک تصمیم درست و شایسته تحسین دانست. او در پستی در شبکه اجتماعی Bluesky، از تصمیم Rockstar برای عقب انداختن عرضه بازی بهمنظور افزایش کیفیت و پرداخت بهتر تقدیر کرد.
Rockstar میتوانست زودتر عرضه کند، اما نکرد
دیلی نوشت:
«حالا این شبیه چیزی است که باید باشد. محیط عالی است و همه چیز روانتر حرکت میکند… حتی اگر بازی ناقص هم منتشر میشد، فروش فوقالعادهای داشت. همین که تصمیم گرفتند تأخیر بزنند، فوقالعاده است. آفرین.»
او این تصمیم Rockstar را با اتفاقات Frontier: Elite II در سال ۱۹۹۳ مقایسه کرد؛ جایی که به گفته او، طمع باعث شد بازی با باگهای زیادی عرضه شود و تجربه بازیکنان را خراب کند.
تریلر جدید GTA 6، کیفیت بالاتر را نشان داد
مایک دیلی همچنین به تریلر جدید GTA 6 اشاره کرد و گفت که Vice City حالا ظاهری واضحتر و زندهتر دارد و انیمیشن شخصیتها، حتی NPCهای معمولی، طبیعیتر شدهاند.
Rockstar تاکنون دلیل مشخصی برای تأخیر GTA 6 به ۲۶ مه ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵) ارائه نکرده، اما این اظهارات نشان میدهد که تمرکز روی بهبود گرافیک، انیمیشن و جزئیات محیطی دلیل اصلی این تأخیر بوده است.
نسخه PC همچنان نامشخص
GTA 6 در تاریخ مذکور برای PlayStation 5 و Xbox Series X|S منتشر میشود. Rockstar هنوز نسخه PC را تأیید نکرده، اما انتظار میرود مطابق نسخههای قبلی سری، این نسخه چند ماه یا حتی یک سال بعد از عرضه اولیه منتشر شود.
منبع: gamespot