به‌تازگی گزارشی از وب‌سایت دیجیتال فاندری نشان می‌دهد که فعال‌سازی قابلیت نرخ نوسازی متغیر (VRR) در کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و پلی‌استیشن ۵ پرو ممکن است در برخی بازی‌ها به افت عملکرد منجر شود. این مشکل به‌صورت لگ‌های مقطعی تقریباً هر هشت ثانیه یک‌بار ظاهر می‌شود و بازی‌هایی مانند Hogwarts Legacy، Resident Evil 4 Remake، Kingdom Come: Deliverance 2، The Last of Us Part 2 Remastered و Elden Ring را تحت تأثیر قرار داده است.

در مقابل، عناوینی مانند God of War Ragnarok، Gran Turismo 7، Immortals of Aveum و Dragon’s Dogma 2 در آزمایش‌های ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای دیجیتال فاندری بدون مشکل اجرا شده‌اند. این آزمایش‌ها بر روی چندین مدل تلویزیون انجام شده و نتایج مشابهی به‌دست آمده است. همچنین، مشخص شده که Kingdom Come: Deliverance 2 در کنسول ایکس‌باکس سری ایکس با چنین مشکلی مواجه نیست.

برخی کاربران احتمال می‌دهند که این مشکل ناشی از خطای Rounding Error در کنسول‌های سونی باشد. استاندارد NTSC با فرکانس ۱۱۹.۸۸ هرتز کار می‌کند، اما ممکن است کنسول‌ها این مقدار را به‌عنوان ۱۲۰ هرتز پردازش کنند که این اختلاف جزئی می‌تواند باعث ایجاد لگ شود. همچنین، احتمال دارد که این مشکل به یک باگ در کتابخانه نرم‌افزاری سونی مرتبط باشد که تنها برخی توسعه‌دهندگان از آن استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، برخی بازی‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند.

تا کنون، سونی در مورد این مشکل اظهار نظری نکرده است. کاربران منتظر به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند.

منبع: GamingBolt