Matthew Karch، مدیرعامل Saber Interactive، اعلام کرد که فرنچایز Saints Row دیگر از نظر مالی توجیهپذیر نیست و احتمال دارد این مجموعه برای همیشه متوقف شود. او در گفتوگویی با Stephen Totilo از Game File درباره افزایش هزینههای توسعهی بازیها صحبت کرد و تأکید داشت که ساخت عناوینی مانند Saints Row دیگر سودآوری لازم را ندارد.
دلیل سقوط Saints Row چه بود؟
Karch به عملکرد ضعیف Saints Row Reboot در سال 2022 اشاره کرد و گفت:
آنها نمیدانستند چه چیزی میسازند. هیچ جهتگیری مشخصی نداشتند و این وضعیت نمیتوانست ادامه پیدا کند. پس چه کسی بودجهی بازی بعدی را تأمین خواهد کرد؟
فرنچایز Saints Row کار خود را بهعنوان یک بازی اکشن الهامگرفته از GTA: San Andreas آغاز کرد، اما با Saints Row: The Third مسیر متفاوتی در پیش گرفت و به یک بازی طنز و پر از اتفاقات عجیب و غریب تبدیل شد. نسخهی چهارم حتی فراتر رفت و بازیکنان را در نقش یک ابرقهرمان با قدرتهای ماورایی قرار داد که باید با بیگانگان مبارزه میکردند.
در سال 2022، نسخهی ریبوت Saints Row منتشر شد که تلاش داشت تعادلی میان فضای جدی نسخههای اولیه و طنز Saints Row: The Third ایجاد کند. اما این بازی موفق نبود و تا May 2024 تنها 1.7 میلیون نسخه فروش داشت. در نتیجه، Embracer Group در سال 2023 تصمیم گرفت استودیوی Volition را تعطیل کند.
پایان دوران بازیهای جهانباز غیر از GTA؟
Karch معتقد است که دوران سرمایهگذاری کلان روی بازیهایی غیر از GTA به پایان رسیده است. او هشدار داد که صنعت بازیسازی باید رویکرد واقعبینانهتری اتخاذ کند، وگرنه کل کسبوکار در خطر خواهد بود.
با فروش ضعیف نسخهی ریبوت و تعطیلی استودیوی Volition، به نظر میرسد Saints Row دیگر آیندهای نداشته باشد. آیا این فرنچایز میتواند با تغییرات اساسی دوباره به مسیر موفقیت بازگردد، یا اینکه برای همیشه به پایان رسیده است؟
منبع: gamingbolt