دکتر گرگ زشاک، همبنیانگذار استودیو BioWare، فاش کرد که توصیه نادرست مایکروسافت درباره تاریخ انتشار Jade Empire در سال ۲۰۰۵ باعث عدم موفقیت این بازی شد.
در مصاحبهای جدید، زشاک اعلام کرد که مایکروسافت به تیم BioWare پیشنهاد داده بود تا بازی را در پایان چرخه عمر کنسول Xbox منتشر کند، تصمیمی که به گفته او، “احمقانهترین توصیه” بود. اگر بازی در زمان مناسبتری منتشر میشد، شانس تبدیل آن به یک مجموعه موفق وجود داشت.
Jade Empire که یک بازی نقشآفرینی با تم آسیایی بود، تنها چند ماه قبل از عرضه Xbox 360 منتشر شد و به دلیل این زمانبندی ضعیف، نتوانست به پتانسیل خود دست یابد. این بازی همچنان به عنوان یک عنوان تکنسخه باقی ماند و نتوانست ادامهای در دنیای بازیهای ویدیویی پیدا کند.
نظر شما درباره این افشاگری چیست؟ آیا بازیهایی مثل Jade Empire میتوانستند موفقیتهای بیشتری داشته باشند اگر در زمان مناسبتری عرضه میشدند؟
منبع: gamingbolt