Assassin’s Creed Shadows یکی از جنجالی‌ترین نسخه‌های این فرنچایز محسوب می‌شود که با واکنش‌های تند رسانه‌ها و طرفداران مواجه شده است. برخی از کاربران و مورخان معتقدند که این بازی دارای اشتباهات تاریخی زیادی است، اما یوبیسافت در پاسخ اعلام کرده که این عنوان بر اساس یک داستان خیالی ساخته شده است.

واکنش یوبیسافت: تاریخ، اما با چاشنی تخیل

در مصاحبه‌ای با وب‌سایت 4Gamer، از کارگردان خلاق یوبیسافت خواسته شد تا درباره‌ی مفهوم “وفاداری به تاریخ” توضیح دهد. او در این رابطه اظهار کرد:

هدف ما این است که بازیکنان از طریق تجربه‌ی بازی با پیشینه‌ی تاریخی و رویدادهای آن آشنا شوند. سپس، در صورتی که علاقه‌مند شوند، می‌توانند برای یادگیری بیشتر، به موزه‌ها و دیگر مکان‌های مرتبط مراجعه کنند.

یک بازی تاریخی، اما نه مستند

توسعه‌دهندگان Assassin’s Creed Shadows تأکید کرده‌اند که هدف آن‌ها بازسازی دقیق تاریخ نیست، بلکه آن‌ها می‌خواهند با ترکیب عناصر تخیلی و دراماتیک، دنیایی جذاب و سرگرم‌کننده بسازند. از زمان انتشار اولین نسخه‌ی Assassin’s Creed در سال ۲۰۰۷، این سری همواره بر اساس وقایع تاریخی الهام گرفته، اما در عین حال تغییرات و آزادی‌های خلاقانه‌ای نیز در آن اعمال شده است.

تحقیق درباره فرهنگ ژاپن، اما هنوز کافی نیست

توسعه‌دهندگان همچنین اعتراف کرده‌اند که در طول فرآیند ساخت این بازی، اطلاعات زیادی درباره فرهنگ ژاپن کسب کرده‌اند، اما هنوز دانش کافی درباره‌ی تمام جزئیات این کشور به دست نیاورده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان در حال یادگیری و توسعه‌ی دیدگاه خود درباره این دوره‌ی تاریخی هستند.

با وجود تمام انتقادات، یوبیسافت همچنان از تصمیم خود برای ترکیب تاریخ و تخیل دفاع می‌کند و معتقد است که Assassin’s Creed Shadows می‌تواند علاقه‌ی بازیکنان را به تاریخ برانگیزد، حتی اگر در برخی جزئیات از واقعیت فاصله داشته باشد. آیا این رویکرد می‌تواند رضایت طرفداران و منتقدان را جلب کند؟ یا این بازی نیز به یکی دیگر از آثار پرحاشیه‌ی این فرنچایز تبدیل خواهد شد؟

منبع: گیمفا