استودیوی ناتی داگ، خالق بازی The Last of Us، پس از بررسیهای گسترده و مشورت با استودیو بانجی، تصمیم گرفت توسعهی بازی The Last of Us Online را متوقف کند. این پروژه که قرار بود یک تجربه آنلاین جدید در دنیای The Last of Us ارائه دهد، در مراحل اولیه توجه زیادی جلب کرده بود. شوهی یوشیدا، مدیر اجرایی سابق پلیاستیشن، نیز در پادکست خود از کیفیت بالای این بازی صحبت کرده و آن را “عالی” توصیف کرده بود.
چرا The Last of Us Online لغو شد؟
با توجه به هشدارهای بانجی، استودیوی ناتی داگ دریافت که ساخت و نگهداری یک بازی آنلاین سرویسمحور چالشهای زیادی دارد. بانجی که تجربهی زیادی در این زمینه با Destiny دارد، اعلام کرد که موفقیت در این بازار نیازمند تولید محتوای مداوم و حفظ تعامل بازیکنان در طولانیمدت است. این امر نیاز به منابع و نیروی انسانی زیادی دارد، و ناتی داگ که عمدتاً در ساخت بازیهای تکنفره با داستانهای قوی تخصص دارد، به این نتیجه رسید که نمیتواند همزمان چنین پروژهای را در کنار دیگر بازیهایش مدیریت کند.
تمرکز بر بازیهای تکنفره
این تصمیم نشاندهندهی یک استراتژی هوشمندانه از سوی ناتی داگ است. این استودیو به جای رقابت در بازار پرریسک بازیهای سرویسمحور، ترجیح داد تمرکز خود را بر روی ساخت بازیهای تکنفره داستانی که همیشه نقطه قوت آن بوده است، معطوف کند.
لغو این پروژه نهتنها از ورود ناتی داگ به بازاری پرهزینه جلوگیری کرد، بلکه این پیام را به طرفداران داد که هنوز هم بازیهای تکنفره با داستانهای غنی جایگاه ویژهای دارند. این اقدام همچنین به دیگر استودیوها و ناشران بزرگ یادآوری میکند که ورود به دنیای بازیهای آنلاین بدون داشتن استراتژی درست، میتواند بسیار پرخطر باشد.
نظر شما دربارهی لغو این پروژه چیست؟ آیا تصمیم ناتی داگ را درست میدانید؟
منبع: zoomit