استودیوی سیدی پراجکت رد که پیش از این پشتیبانی گستردهای از بازی سایبرپانک 2027 ارائه داده بود، اکنون تمرکز خود را به ساخت نسخهی دنبالهی این بازی معطوف کرده است. این پروژه که با نام رمز اوریون (Orion) شناخته میشود، در حال حاضر در مرحلهی اولیه توسعه قرار دارد. طبق آگهیهای شغلی جدید منتشرشده در وبسایت رسمی استودیو، تیم توسعه در حال جذب نیروهای تازه برای خلق یک دنیای باز وسیعتر و بلندپروازانهتر است.
سرمایهگذاری بر سیستم NPCها و تعاملات داینامیک سایبرپانک
یکی از مهمترین پستهای شغلی جدید که بهوضوح اهمیت بالای این پروژه را نشان میدهد، طراح ارشد برخوردها (Lead Encounter Designer) است. در توضیحات این موقعیت شغلی، اشاره شده که توسعهدهندگان به دنبال طراحی یک سیستم NPC بیسابقه از نظر واقعگرایی و تعاملات طبیعی هستند. هدف از این تغییرات، خلق دنیایی پویا است که NPCها بتوانند به شکلی داینامیک به بازیکنان و محیط واکنش نشان دهند. علاوه بر این، توسعهدهندگان قصد دارند تجربههای متنوع گیمپلی را طراحی کنند تا بازیکنان بتوانند با سبکهای مختلف بازی، آزادی عمل بیشتری داشته باشند.
همچنین یکی از مسئولیتهای کلیدی در این موقعیت، همکاری مستمر با تیم طراحی سیستمها است تا سیستم هوش مصنوعی NPCها به سطح جدیدی از واکنشپذیری برسد. هدف این است که جمعیت دنیای بازی، طبیعیترین رفتار ممکن را داشته باشند و حس زندهبودن جهان بازی را تقویت کنند.
پروژه اوریون در مراحل آغازین توسعه Cyberpunk 2077
با توجه به این که پروژه اوریون هنوز در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، اطلاعات دقیقی در مورد میزان پیشرفت آن و نحوهی بهکارگیری این ویژگیها در بازی منتشر نشده است. این عنوان اولین بار در سال 2022 معرفی شد و تیم توسعهدهنده اعلام کرده که این پروژه قرار است تمام پتانسیل جهان Cyberpunk را به نمایش بگذارد.
همچنین در در بهمن 1402 (فوریه 2024)، چندین توسعهدهندهی حرفهای از استودیوهای معتبر مانند برادران وارنر، بایوور، یوبیسافت مسیو و بلیزارد به تیم توسعه پیوستند تا به ساخت این دنباله کمک کنند. چند ماه بعد، در در تیر 1403 (جولای 2024)، یکی از کارگردانان داستانی سابق استودیوی اینسامنیاک گیمز نیز به این پروژه اضافه شد که نشان از سرمایهگذاری سنگین کمپانی CD Projekt روی این عنوان دارد.
چالشهای استفاده از آنریل انجین ۵ در توسعه بازی
تیم توسعهدهندهی اوریون برای این پروژه از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ استفاده میکند و در حال حاضر در مرحلهی طراحی مفهومی قرار دارد. به گفتهی پاول ساسکو، طراح ارشد مراحل بازی، این تیم همچنان در حال آزمایش و انطباق با قابلیتهای آنریل انجین ۵ است تا بتواند از پتانسیل کامل آن برای ایجاد یک تجربهی بصری و گیمپلی پیشرفته بهره ببرد.
توسعهی همزمان دو پروژهی بزرگ: Cyberpunk 2077 2 و The Witcher 4
در کنار ساخت دنبالهی Cyberpunk 2077، استودیوی سیدی پراجکت در حال توسعه The Witcher 4 نیز هست. این بازی که در جریان مراسم گیم اواردز ۲۰۲۴ معرفی شد، روی شخصیت سیری تمرکز خواهد داشت، اما گرالت نیز در خط داستانی آن حضور خواهد داشت.
The Witcher 4 برای ایکسباکس سری ایکس | ایکسباکس سری اس، پلیاستیشن ۵ و رایانههای شخصی در حال ساخت است و هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده است. گوسیا میترگا، تهیهکنندهی اجرایی این پروژه، تأکید کرده که طرفداران سری ویچر از محتوای این نسخه ناامید نخواهند شد و این بازی یک تحول اساسی در دنیای ویچر ایجاد خواهد کرد.
آیندهی جاهطلبانهی سیدی پراجکت رد
بررسی روند توسعهی این دو پروژه نشان میدهد که سیدی پراجکت رد قصد دارد جایگاه خود را در صنعت بازیهای ویدیویی بیش از پیش تثبیت کند. این استودیو با سرمایهگذاری کلان بر روی بازیهای آینده و جذب استعدادهای جدید از شرکتهای بزرگ، تلاش دارد تحولی جدید در دنیای بازیهای نقشآفرینی ایجاد کند.
نظر شما درباره آیندهی Cyberpunk 2077 2 و The Witcher 4 چیست؟ آیا این دو پروژه میتوانند انتظارات طرفداران را برآورده کنند؟
منبع: GamingBolt