پلی استیشن؛ کنسولی با خطاهای متعدد

کنسول پلی استیشن را می‌توان در لیست محبوب‌ترین کنسول‌های بازی قرار داد. این کنسول برای اولین بار در سال 1994 در ژاپن توسط سونی عرضه و در سال 2000 نسخه دوم آن رونمایی و عرضه شد. در حال حاضر نیز کنسول‌های نسخه 4 و 5 این کنسول از امکانات بالایی برخوردار هستند و امکان تجربه بازی‌های مختلف به صورت آنلاین را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.کنسول‌های پلی استیشن 4 و 5 دارای قابلیت دسترسی به اینترنت هستند و می‌توانید از آن‌ها حتی برای گشت و گذار در اینترنت نیز استفاده کنید. در این میان، در بسیاری از مواقع، کاربران این کنسول‌ها با ارورهایی مواجه شده‌اند که برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار عذاب‌آور باشند. این ارورها نیز معمولا در زمان خرید از فروشگاه پلی استیشن یا در موقع وصل شدن به اینترنت و اکانت پلی استیشن رخ می‌دهند.بدون شک شما هم مثل دیگر کاربران هنگام استفاده از کنسول PS4 و PS5 با خطاهای مختلفی رو به رو شده‌اید که با عناوین گوناگونی ظاهر می‌شوند. اگر کنسول پلی استیشن دارید در هنگام خرید بازی و فعال کردن آن و یا ردیم کردن گیفت کارت پلی استیشن این خطاها بروز می‌کنند. ما در این مقاله، به شما یاد خواهیم داد که خطاها را چگونه برطرف کنید. با ما همراه باشید.

شناخت خطاهای رایج پلی استیشن
شناخت خطاهای رایج پلی استیشن

پلی استیشن و مواقعی که با خطا مواجه می‌شوید

پیش از اینکه بخواهیم به موضوع خطاهای پلی استیشن و همین‌طور راهکارهای رفع آن‌ها بپردازیم، بهتر است با مواقعی که ممکن است با این خطاها مواجه شوید را بشناسیم. یکی از مواقعی که کاربران با خطاهای متعددی در کنسول پلی استیشن خود مواجه می‌شوند، هنگام ورود به Playstation Store است. در این موقعیت، کاربران با خطاهایی مانند خاموش بودن اینترنت یا عدم امکان اتصال به اکانت پلی استیشن مواجه می‌شوند که هرکدام دلایل و راهکارهای خاص خود را دارند.

همچنین در برخی مواقع کاربران هنگام خرید از فروشگاه پلی استیشن با مشکل و خطاهایی مواجه می‌شوند. به عنوان مثال، شما یک تم یا بازی را از طریق اعتبار گیفت کارت پلی استیشن خود خریداری می‌کنید و رسید آن هم برای شما ایمیل می‌شود؛ اما با خطای عدم دسترسی صحیح به اینترنت مواجه می‌شوید و نمی‌توانید آن را دانلود کنید.

10 خطای متداول در استفاده از کنسول گوگل پلی

کنسول ها که عملا نوعی سیستم کامپیوتری هستند در هنگام استفاده می‌توانند با خطاهای بسیاری روبرو شوند. این خطاها بسیار متونع هستند و بعضا متن خطای نمایش داده شده نمی تواند کمکی به رفع آن توسط استفاده کننده کند. توضیح این خطاها شاید بتواند شما را برای رفع آن یاری کند:

خطای شماره 1

اکثر کاربران کنسول پلی استیشن 4  با مشکل عدم اتصال به حساب کاربری مواجه هستند، برای رفع این مشکل باید وضعیت فعال و غیر فعال بودن شبکه را بررسی کنید، بعضی از سرویس‌های اینترنتی با اتصال به سایت پلی استیشن مشکل دارند.

خطای شماره 2

خطای نامعتبر بودن اطلاعات کارت اعتباری کاربر، برای رفع این مشکل باید از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کند. توجه کنید آدرس وارد شده در حساب SEN باید با آدرس کارت اعتباری مطابقت داشته باشد.

خطای نامعتبر بودن اطلاعات کارت اعتباری
خطای نامعتبر بودن اطلاعات کارت اعتباری

خطای شماره 3

مشکل Time out در اتصال به شبکه، اگر با این مشکل مواجه شدید لطفا از ارائه دهنده سرویس اینترنت برای تنظیمات FIREWALL یا access point کمک بگیرید تا پورت‌های UDP 3478 و UDP 3479 بسته نباشند، البته امکان ترافیک سرور هم وجود دارد.

خطای شماره 4

به اتمام رسیدن اعتبار کد تخفیف، اگر با این مشکل مواجه شدید،باید سبد خرید خود را خالی کنید یا اینکه جهت اطمینان از صحت اطلاعات کد خریداری شده با پشتیبانی سایت مربوطه تماس حاصل فرمایید.

خطای شماره 5

خطای NW-31201-7 که جزو متداول‌ترین خطاها می باشد ناشی از عدم دسترسی به سرورهای PS4 است، اگر با این خطا مواجه شدید، وضعیت سرویس شبکه را بررسی کنید.

خطای شماره 6

عدم دسترسی به سرویس Broadcast PSN، پس از گذشت چند ساعت و ایجاد وقفه دوباره تست کنید. امکان دارد اختلال در شبکه ایجاد شده باشد.

خطای شماره 7

ارور WV-33899-2 این خطا را زمانی مشاهده می کنید که پلی استیشن 4 قادر به متصل شدن به شبکه نباشد، برای رفع این خطا، باید سرویس شبکه پلی استیشن مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید.

خطای شماره 8

ارور NP-37667-9 این خطا مربوط به قطع شدن Share play، به دلیل عدم اتصال به شبکه می‌باشد. برای استفاده از share play باید اینترنت مورد استفاده ی خود را از نظر سرعت و عملکرد، بهینه سازی کنید.

خطای شماره 9

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که کاربران پلی استیشن با آن مواجه هستند، مشکل عدم امکان دسترسی به اینترنت با وجود اتصال صحیح است. این ارور معمولا این مفهوم را دارد: “به دلیل نیاز به آپدیت، امکان اتصال اکانت به سرورهای سونی وجود ندارد”. در صورت مشاهده این آپدیت، شما باید وارد بخش Notification کنسول خود شوید. در این بخش پیام با موضوعیت آپدیت ورژن دستگاه وجود دارد که از طریق آن باید کنسول خود را آپدیت کنید تا بتوانید دسترسی آنلاین صحیح به پلی استیشن استور داشته باشید. با این کار، کنسول شما آپدیت می‌شود و دوباره می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی به امکانات آنلاین آن مانند گذشته دسترسی داشته باشید.

خطای شماره 10

در برخی مواقع نیز شما ممکن است با این موضوع مواجه شوید که قصد دارید تا از تنظیمات به اینترنت متصل شوید، اما با ارور “An error has occurred” با عنوان کد CE-32895-7 مواجه می‌شوید. برای رفع این مشکل، ابتدا دسترسی اینترنت خود را با دستگاه‌های دیگر بررسی کنید. در صورت نیاز نیز یک بار مودم را ریست کنید. همچنین ممکن است در آن لحظه، کارت وای فای پلی استیشن شما دچار باگ شده باشد؛ از این رو، با یک بار خاموش و روشن کردن دسترسی به اینترنت یا کل دستگاه این امکان وجود دارد که مشکل رفع شود.

البته خطاهای دیگری هم در هنگام استفاده از کنسول پلی استشین وجود دارند که شاید شما هم با آنها مواجه شده باشید. سعی ما در این مطلب این بود که مهمترین و پر تکراترین خطاهای موجود حین استفاده از PlayStation را به صورت ساده و کوتاه با هم بررسی کنیم. همکاران ما در آی گیم و در بخش پشتیبانی همیشه آماده راهنمایی شما در خطاهایی هستند که شما با آنها مواجه می شوید. ضمنا در صورتی که با خطایی مواجه شده اید و دوستدارید آن را در این صفحه بررسی کنیم تا دیگر دوستان هم از راه حل های رفع آن مطلع شوند در قسمت نظرات همین مطلب میتوانید آن را با ما در میان بگذارید. اگر مایل هستید در خصوص فعال سازی و کاربردهای گیف کارت پلی استیشن بیشتر بدانید به مقاله” آموزش فعال سازی گیفت کارت پلی استیشن”  مراجعه کنید.