این هفته، بیستمین سالگرد Call of Duty است. در این مقاله ماموریت “No Russian” را بررسی می کنیم، ماموریت بحث‌برانگیز از Modern Warfare 2. “روسی ممنوع” ماموریتی است که در آن بازیکن کنترل یک عامل مخفی آمریکایی را بر عهده می‌گیرد که برای نفوذ به یک گروه تروریستی روسی اعزام شده است.  اگر قصد دارید به عمق داستان و سری بازی های بتل رویال کالاف دیوتی نفوذ کنید و آیتم ها و شخصیت های بازی را ارتقا دهید تنها کافی است دست به خرید cp کالاف دیوتی از سایت آی گیم بزنید.

ولادیمیر ماکاروف آنتاگونیست اصلی مدرن وارفر
ولادیمیر ماکاروف آنتاگونیست اصلی مدرن وارفر

در این ماموریت، بازیکن باید همراه با هم تیمی‌های تروریست خود به یک فرودگاه حمله کند و غیرنظامیان را به قتل برساند. این ماموریت به دلیل خشونت شدید و نمایش قتل غیرنظامیان مورد انتقاد قرار گرفته است. با این حال، برخی از منتقدان استدلال کرده‌اند که این ماموریت مؤثر است زیرا بازیکن را وادار می‌کند تا با عواقب جنگ و تروریسم روبرو شود. 

چگونه No Russian تبدیل به خاطره انگیزترین ماموریت Call of Duty شد؟

در سال 2009، Call of Duty: Modern Warfare به دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی شد. این بازی بلافاصله با گیم‌پلی اکشن‌محور و داستان پرتنش خود مورد تحسین قرار گرفت. با این حال، یکی از ماموریت‌های بازی، “روسی ممنوع”، به سرعت به خاطره‌انگیزترین ماموریت در کل فرنچایز Call of Duty تبدیل شد. در این ماموریت، بازیکنان کنترل یک مأمور CIA به نام جاش پالسون را بر عهده می‌گیرند که به همراه یک تیم عامل GRU روسی به یک فروشگاه مواد غذایی در مسکو نفوذ می‌کند. بازیکنان سپس مجبور می‌شوند در یک تیراندازی وحشیانه علیه غیرنظامیان شرکت کنند. “روسی ممنوع” به دلیل خشونت و تنش خود بحث‌برانگیز بود. برخی از منتقدان ادعا کردند که این ماموریت بیش از حد خشونت‌آمیز و غیراخلاقی است.

جزئیات طراحی ماموریت No Russian

فرودگاه به طور واقع‌گرایانه طراحی شده است و با جزئیات زیادی پر شده است. این به بازیکنان کمک می‌کند تا احساس کنند که در یک محیط واقعی قرار دارند. فرودگاه با نام “پرواز” نامگذاری شده است. این نام یادآور حملات 11 سپتامبر است که در آن هواپیماهای مسافربری به برج‌های دوقلو حمله کردند. به عنوان مثال، بازیکنان می‌توانند مسافران را ببینند، مردم را در حال خرید بلیط ببینند و حتی صدای مردم را در حال صحبت با یکدیگر بشنوند. این جزئیات باعث می‌شود که فرودگاه احساس واقعی‌تری داشته باشد و تیراندازی علیه غیرنظامیان را برای بازیکنان دشوارتر کند.

علاوه بر این، طراحی ماموریت به گونه‌ای است که بازیکنان را به شرکت در تیراندازی وحشیانه مجبور می‌کند. بازیکنان باید در میان جمعیت غیرنظامی حرکت کنند و به اهداف خود شلیک کنند. این امر باعث ایجاد احساس اضطراب و وحشت می‌شود. به عنوان مثال، بازیکنان ممکن است در حالی که در حال تیراندازی به مردم هستند، با کودکانی روبرو شوند که گریه می‌کنند یا والدینی که برای نجات فرزندانشان تلاش می‌کنند. این صحنه‌ها می‌توانند برای بازیکنان بسیار ناراحت‌کننده باشند و احساس گناه و شرم را در آنها ایجاد کنند.

طراحی ماموریت “روسی ممنوع” نیز به ایجاد تنش و خشونت ماموریت کمک می‌کند. بازیکنان مجبور می‌شوند در یک محیط بسته و شلوغ حرکت کنند. این امر باعث می‌شود که تیراندازی دشوار و خطرناک باشد. به عنوان مثال، بازیکنان ممکن است مجبور شوند از بین مردمی که در حال فرار هستند عبور کنند یا از موانعی مانند قفسه‌های فروشگاه عبور کنند. این امر می‌تواند تیراندازی را برای بازیکنان دشوار کند و باعث ایجاد احساس استرس و اضطراب شود.

پیام ماموریت روسی ممنوع

کشتار بحث برانگیز فقط نیمه اول No Russian را تشکیل می دهد. پلی بین نیمه اول و دوم، یک سکانس ناراحت کننده است که رویدادهای قبلی را منعکس می کند. چیدمان ترمینال به گونه ای منحنی شده است که نمای کلی از سالن خروج را فراهم می کند، گذرگاه های آن پر از جسد است. هنگامی که از پله ها پایین می آیید و صحنه را بررسی می کنید، مردان ماکاروف ساکت می مانند. سکوت ناخوشایند یک چیز را روشن می کند: شما کاری غیرقابل بخشش انجام داده اید. همانطور که ماکاروف و تیمش از ترمینال خارج می شوند و برنامه فرار خود را آغاز می کنند، دامنه ماموریت No Russian به طور قابل توجهی تغییر می کند. با ورود نیروهای سرویس امنیت فدرال و مقاومت شدید، سرعت آهسته و ثابت با درگیری های آتش سوزی جایگزین می شود.

حرکت و حالت‌های شلیک مردان ماکاروف از فیلم Heat الهام گرفته شده است.
حرکت و حالت‌های شلیک مردان ماکاروف از فیلم Heat الهام گرفته شده است.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشیم که No Russian ماموریتی درباره کشتن نیست. این در مورد عواقب خشونت و تروریسم است. در پایان ماموریت، بازیکن مجبور است با انتخاب سختی روبرو شود: ماندن با ماکاروف و ادامه کشتار یا ترک او و تلاش برای توقف آن. این انتخابی است که بازیکن را با چالش های اخلاقی ناشی از جنگ و تروریسم روبرو می کند. No Russian یک ماموریت بسیار بحث برانگیز است، اما همچنین یکی از به یاد ماندنی ترین ماموریت های تاریخ بازی های ویدیویی است. ماموریتی است که بازیکنان را به چالش می کشد و آنها را مجبور می کند تا درباره ماهیت خشونت و تروریسم فکر کنند.