-
منتشر شده : ۱۱ شهریور, ۱۴۰۴
- نویسنده : عارف کیومرثی

در گفتوگویی تازه با VGC، مدیرعامل آتاری، وید روزن (Wade Rosen)، درباره تعادل میان انتخاب بازیهایی که تضمین فروش بالایی دارند و پروژههایی که صرفاً از روی علاقه و عشق به یک عنوان خاص دنبال میشوند صحبت کرده است. او در همین راستا سه بازی موردعلاقهاش برای ریمستر را هم نام برد.
سه بازی رویایی آتاری برای ریمستر
روزن در این مصاحبه گفت:
«زندگی کوتاهه، میدونید؟ منم بازیهای مورد علاقهی خودمو دارم. اگه یه روزی فرصتی پیش بیاد که روی Panzer Dragoon Saga یا Ogre Battle یا Snatcher کار کنیم، حتماً جلو میبرم. نمیدونم فروش خوبی میکنن یا نه، ولی دوست دارم شخصاً روی اونها کار کنم.»
-
Panzer Dragoon Saga (1998)
سومین قسمت اصلی از سری Panzer Dragoon سگا که بهجای سبک شوتر ریل، مکانیکهای نقشآفرینی و مبارزه نوبتی را معرفی کرد. این بازی با وجود استقبال مثبت، توسعه پرتنشی داشت و حتی به مرگ دو عضو تیم به دلیل فشار کاری منجر شد. -
Ogre Battle: The March of the Black Queen (1993)
سری تحسینشده تاکتیکال RPG و استراتژی همزمان که ابتدا روی SNES منتشر شد. این آیپی اکنون در اختیار اسکوئر انیکس است و احتمالاً اگر ریمستری ساخته شود، بهطور داخلی توسط خود اسکوئر انجام خواهد شد. -
Snatcher (1988)
ماجراجویی سایبرپانکی به نویسندگی و طراحی هیدئو کوجیما، که بسیاری آن را یکی از بهترین بازیهای سایبرپانک تاریخ میدانند. Snatcher پایهگذار بسیاری از ایدهها و تمهایی بود که بعدها در مجموعه Metal Gear Solid بسط پیدا کرد.
تعادل میان فروش و علاقه شخصی
روزن تأکید کرد که آتاری باید هم بازیهایی با پتانسیل فروش بالا بسازد و هم پروژههایی که تیم توسعه واقعاً به آنها علاقه دارد. او دو مثال مشخص آورد:
-
Mortal Kombat: Legacy Kollection (توسط Digital Eclipse) → پروژهای که هم تجاری موفق خواهد بود و هم تیم با اشتیاق کامل روی آن کار میکند.
-
Outlaws Remaster (توسط Nightdive) → عنوانی که شاید فروش بالایی نداشته باشد، اما یک اثر کالت محبوب است که تیم بهخاطر علاقه شدید سراغش رفته است.
روزن در پایان افزود:
«اگر فقط دنبال فروش باشید، روح شرکت از بین میره. اگر هم فقط دنبال علاقه و احساسات باشید، احتمالاً شرکت خیلی دوام نمیاره. ما سعی میکنیم تعادل رو حفظ کنیم.»