-
منتشر شده : ۱۱ شهریور, ۱۴۰۴
- نویسنده : علی اکبر ایمانی

فهرست محتوایی
بازی Battlefield 6 اگرچه از نظر بصری یکی از چشمنوازترین شوترهای امسال است، اما استودیو Battlefield Studios تلاش کرده تا حد امکان سختافزارهای ضعیفتر را هم پوشش دهد. در گفتوگویی با Eurogamer، کارگردان فنی بازی، کریستین بوهل توضیح داده که اجرای بهینه روی سیستمهای حداقلی از همان ابتدا یکی از اولویتهای اصلی تیم توسعه بوده است.
چرا اجرای Battlefield 6 روی PCهای ضعیف مهم بود؟
بوهل تأکید میکند که تیم توسعه، بازیکنان با حداقل سیستم موردنیاز را یکی از گروههای کلیدی میدانسته است:
«حداقل سیستم یکی از مهمترین معیارهای ما بود. این موضوع نهفقط از نظر فنی بلکه از نظر تجاری و اقتصادی هم اهمیت داشت، چون میخواستیم تا جای ممکن بازیکنان بیشتری بتوانند Battlefield 6 را تجربه کنند.»
برای رسیدن به این هدف، نقشههای عظیم بازی بارها توسط هنرمندان و تکنیکال آرتیستها بازطراحی و بهینهسازی شدند تا حتی روی PCهای ضعیف هم نرخ فریم مناسبی ارائه دهند. به گفته بوهل، تیم توسعه آزمایشهای متعددی روی طیف گستردهای از سختافزارها، حتی پایینتر از حداقل سیستم رسمی، انجام داده است.
تصمیم مهم: حذف Ray Tracing برای بهینهسازی کامل
یکی از دلایلی که باعث شد بتلفیلد 6 حداقل سیستم منطقی و قابل دسترس داشته باشد، تصمیم استودیو برای حذف قابلیت Ray Tracing بود. بوهل در این مورد گفت:
«نه، ما در زمان عرضه ریتریسینگ نخواهیم داشت و فعلاً هم هیچ برنامهای برای آن نداریم. دلیل اصلی این تصمیم تمرکز روی عملکرد بود. میخواستیم مطمئن شویم که بازی برای تنظیمات پیشفرض و کاربرهای عادی بهینه است.»
این تصمیم باعث شد منابع توسعه بیشتر صرف بهبود بهینهسازی روی همه پلتفرمها شود، بهجای آنکه تنها بازیکنان مجهز به کارتهای گرافیک پرچمدار تجربه بهتری داشته باشند.
بازخورد بتا و استقبال بازیکنان
طبق صحبتهای بوهل، بخش قابل توجهی از شرکتکنندگان بتای باز بازی، Battlefield 6 را روی سیستمهای حداقلی یا حتی سختافزار قدیمیتر اجرا کردهاند. این موضوع نشان میدهد که استودیو توانسته تعادل خوبی میان کیفیت بصری و کارایی ایجاد کند.
جالبتر اینکه، موفقیت بتا باعث شد حتی سهام الکترونیک آرتز (EA) در همان هفته رشد محسوسی داشته باشد، که نشاندهنده تأثیر مثبت بازخورد جامعه بازیکنان روی بازار مالی نیز بود.
حداقل سیستم موردنیاز بتلفیلد 6 (برای اجرای بازی روی تنظیمات پایین)
-
سیستمعامل: Windows 10 64-bit
-
پردازنده (CPU): Intel Core i5-6600K یا AMD Ryzen 5 1600
-
کارت گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce GTX 970 یا AMD Radeon RX 470
-
حافظه رم: 8 گیگابایت
-
ذخیرهسازی: 100 گیگابایت فضای خالی (SSD توصیه میشود)
-
DirectX: نسخه 12
سیستم پیشنهادی Battlefield 6 (برای اجرای بازی روی تنظیمات بالا / 60FPS)
-
سیستمعامل: Windows 11 64-bit
-
پردازنده (CPU): Intel Core i7-9700K یا AMD Ryzen 7 3700X
-
کارت گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti یا AMD Radeon RX 6700 XT
-
حافظه رم: 16 گیگابایت
-
ذخیرهسازی: 100 گیگابایت SSD پرسرعت
-
DirectX: نسخه 12
سیستم ایدهآل برای بتلفیلد 6 (برای اجرای بازی روی 1440p یا 4K)
-
پردازنده (CPU): Intel Core i9-12900K یا AMD Ryzen 9 7900X
-
کارت گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce RTX 4080 یا AMD Radeon RX 7900 XTX
-
حافظه رم: 32 گیگابایت
-
ذخیرهسازی: SSD NVMe با سرعت بالا (حداقل 100 گیگابایت خالی)
تاریخ انتشار Battlefield 6
بازی بتلفیلد 6 در تاریخ 18 مهر 1404 (October 10, 2025) برای PC، پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری X/S عرضه خواهد شد.
منبع: gamingbolt