جدیدترین گزارش بیزنس اینسایدر

بیزنس اینسایدر نام یک وبگاه خبری در نیویورک امریکاست و در خصوص تجارت و اخبار مربوط به فناوری فعالیت می‌کند. این رسانه به تازگی گزارشی منتشر کرده است که خبر می‌دهد ایکس باکس در حال کارکردن بر روی طرح نمایش تبلیغات درون بازی‌ های رایگان خود است. این اتفاق برای سازندگان بازی خبر بزرگی است و تاثیر زیادی بر روند ساخت بازی‌های ویدیویی خواهد گذاشت. بنابر تازه‌ترین خبرها و طبق این گزارش از بیزنس اینسایدر ظاهرا ایکس باکس به طور جدی بر روی این طرح کار می‌کند تا تبلیغاتی را در محصولات رایگان این پلتفرم به نمایش گذارد. این گزارش مستند و بر اساس اظهارت دو نفر از افراد دخیل در طرح انتشار، این تبلیغات در دست انتشار هستند.

هدف طرح جدید ایکس باکس

هدف اصلی طرح ایجاد امکانی برای تبلیغ‌کنندگان جهت استفاده از فضای خالی بازی‌ها برای نمایش محصولات خود به گیمرهاست. مثلا یک بازی اتوموبیل‌رانی می‌تواند تبلیغاتی در بیلبوردهای دنیای مجازی داشته باشد. این طرح برای برندها، توسعه‌دهنگان و تبلیغ‌کنندگان مزایای زیادی دارد و با توجه به پیش‌بینی آینده تبلیغات درون برنامه‌ای انجام شده است.

البته شرکت مایکروسافت اعتقاد دارد که این کار ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد و باعث عصبانیت کاربران شود، زیرا این کار به وضوح در بازی‌ بی دغدغه آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل ایکس باکس همه تلاش خود را می‌کند تا نمایش این تبلیغات درون بازی را تا جایی که امکان دارد بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران طراحی کند و قصد دارد در این مسیر به صورت کاملا با احتیاط و حساب شده قدم بگذارد.

پشت پرده ماجرا

نکته جالب ماجرا این است که بیزنس اینسایدر در این گزارش بیان کرد که ایکس باکس قرار نیست هیچ‌گونه اطلاعاتی از کاربران را با تبلیغ‌کنندگان به اشتراک بگذارد. حتی قرار نیست بخشی از درآمد حاصل از تبلیغات را دریافت کند، البته همه این برنامه‌های فعلی ممکن است درآینده دستخوش تغییرات شوند و روند کار عوض شود. گفته می‌شود ردموندی‌ها از سال‌ها قبل برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی می‌کرده‌اند اما پس از عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس و در پی آن افزایش ناگهانی محبوبیت بازی‌های رایگان ایکس باکس، این پروژه به طور جدی‌تری به جریان افتاد. احتمالا این طرح از سه ماه سوم سال 2022 وارد فاز عملیاتی و اجرای نهایی می‌شود.