-
منتشر شده : ۲۵ مرداد, ۱۴۰۴
- نویسنده : Maryam Ebrahimi

وینیت آرگاوالم (Vinit Argawalm)، کارگردان پروژه کنسلشده The Last of Us Online، اعلام کرده که همراه با جو پتیناتی (Joe Pettinati)، مدیر خلاق پیشین ناتیداگ، استودیوی جدیدی تأسیس کرده است. هدف این تیم توسعه یک بازی چندنفره با همان سطح از اکشن سینمایی است که معمولاً در عناوین تکنفره ناتیداگ دیده میشود.
پیشینه آرگاوالم در ناتیداگ
آرگاوالم حدود یک دهه در ناتیداگ فعالیت داشت و روی بازیهای بزرگی چون:
- Uncharted 4: A Thief’s End
- Uncharted: The Lost Legacy
- The Last of Us Part II
کار کرده است. او میگوید تخصصش طراحی نبردهای یکبهیک با باسها بوده است، مثل:
- مبارزه پایانی در Uncharted 4
- مبارزه الی و ابی در The Last of Us Part II
به گفته او، تلاشش همیشه این بوده که مبارزات با هوش مصنوعی به گونهای طراحی شوند که حس مبارزه با یک بازیکن واقعی را منتقل کنند.
استودیوی تازه و پروژه جدید
- دفتر اصلی آرگاوالم در ژاپن قرار دارد، در حالی که پتیناتی در آمریکا مستقر است.
- تیم فعلی حدود ۱۰ نفر عضو دارد و برنامهریزی شده که به ۳۰ نفر برسد.
- پروژه جدید که از آن با عنوان یک بازی Triple-Indie یاد میشود، چند ماه است در دست ساخت است.
آرگاوالم میگوید: «هر هفته با دوستانم آن را بازی میکنم» اما هنوز آماده معرفی عمومی نیست.
او اضافه کرده:
«بازی جدید یک عنوان چندنفره است و هدف ما آوردن همان اکشن سینمایی آثار گذشتهمان به دنیای چندنفره است. هماکنون با چند شریک در تماس هستیم و بهزودی جزئیات بیشتری منتشر میکنیم.»
سرنوشت The Last of Us Online
ناتیداگ در دسامبر ۲۰۲۳ رسماً اعلام کرد که The Last of Us Online کنسل شده است. دلیل این تصمیم، جاهطلبی بیش از حد پروژه عنوان شد:
- عرضه و پشتیبانی بلندمدت این بازی نیازمند تخصیص کامل منابع استودیو به محتوای پس از انتشار بود.
- این موضوع میتوانست توسعه عناوین تکنفره آینده را بهشدت مختل کند.
به همین دلیل استودیو بین دو مسیر قرار گرفت: یا تبدیل شدن به یک استودیوی تماماً لایو سرویس، یا ادامه تمرکز روی بازیهای داستانمحور تکنفره. در نهایت مسیر دوم انتخاب شد.
منبع: VGC