-
منتشر شده : ۷ تیر, ۱۴۰۴
- نویسنده : محمدرضا بیضاوی

بازی Resident Evil Requiem، جدیدترین نسخه از سری ترسناک محبوب Capcom، قرار است تجربهای متفاوت از نسخههای پیشین ارائه دهد. یکی از تغییرات اصلی، معرفی شخصیت جدیدی به نام گریس اشکرافت (Grace Ashcroft) است که برخلاف قهرمانهای همیشگی این سری، فردی عادی به نظر میرسد. علاوهبراین، بازی از هر دو نمای اولشخص و سومشخص پشتیبانی خواهد کرد.
دلایل طراحی دو دید متفاوت
اگرچه نسخههای بازسازیشدهی سری Resident Evil عمدتاً از نمای سومشخص استفاده کردهاند، بازیهای اصلی مانند Resident Evil 7: Biohazard و Resident Evil Village در ابتدا با دید اولشخص طراحی شدند (هرچند Village بعدها در قالب بستهی الحاقی Winters’ Expansion، نمای سومشخص را هم دریافت کرد).
با این حال، ماساتو کومازاوا، تهیهکننده بازی، در گفتوگو با وبلاگ پلیاستیشن تأکید کرد که این تغییرات الهامگرفته از Village نبوده است:
«حالت سومشخص در Village تنها پاسخی به درخواست طرفداران بود و نه یک نمونهی آزمایشی برای Requiem. بررسیهای ما نشان داد که بسیاری از بازیکنان تنها با یکی از دو سبک (اولشخص یا سومشخص) ارتباط برقرار میکنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم هر دو حالت را در این نسخه لحاظ کنیم.»
چالشی در حد ساخت دو بازی متفاوت
برخلاف تصور عمومی، تغییر زاویه دوربین در بازیهای سهبعدی مدرن کاری ساده نیست. کومازاوا توضیح میدهد که افزودن دو دید مجزا در یک بازی ترسناک، بهدلیل تفاوتهای ظریف در ایجاد حس ترس، بسیار پیچیده است:
«این کار فقط تغییر زاویه دوربین نیست. ما باید همه چیز از جمله مدلهای شخصیتها، انیمیشنها، رابط کاربری، طراحی صدا و تعادل گیمپلی را بهصورت مجزا برای هر دید تنظیم کنیم. در عمل، انگار داریم دو بازی کاملاً جداگانه بهطور همزمان توسعه میدهیم.»
تاریخ انتشار و استقبال اولیه
Resident Evil Requiem قرار است در 27 فوریه 2026 برای Xbox Series X/S، PS5 و PC منتشر شود. این بازی کمتر از سه هفته پس از معرفی، در تمامی پلتفرمها بیش از یک میلیون لیست علاقهمندی (Wishlist) دریافت کرد و همچنین در رویداد Gamescom 2025 قابل بازی خواهد بود.
منبع: gamingbolt