-
منتشر شده : ۲۴ خرداد, ۱۴۰۴
- نویسنده : علی اکبر ایمانی

فهرست محتوایی
در حالی که سونی طی سالهای اخیر تعدادی از بازیهای بزرگ انحصاری خود را برای رایانههای شخصی منتشر کرده، مدیران این شرکت تأکید کردند که برخلاف مایکروسافت، رویکردشان نسبت به عرضه همزمان بازیها روی کنسول و PC محتاطانه و تدریجی باقی خواهد ماند.
عرضه همزمان در کار نخواهد بود
در جلسه بخش کسبوکار سونی که روز جمعه برگزار شد، «هرمن هالست» مدیرعامل مشترک جدید PlayStation Studios و Sony Interactive Entertainment، گفت که عناوین تکنفره و مهم این شرکت همچنان با تأخیر برای پلتفرمهای دیگر عرضه خواهند شد تا ارزش کنسول PS5 حفظ شود.
«ما در حال بررسی راههای جدید برای تعامل بازیکنان با فرنچایزهایمان هستیم، اما در این مسیر بسیار حسابشده و با دقت پیش میرویم.»
دلیل تأخیر در پورت بازیها چیست؟
هالست با تأکید بر اینکه بازیهای تکنفره شاخص پلیاستیشن، مانند God of War Ragnarok و Spider-Man 2، نقش مهمی در تمایز PS5 از رقبا دارند، گفت:
«کنسول پلیاستیشن باید بهترین عملکرد و کیفیت را از این عناوین به نمایش بگذارد. بنابراین ما بسیار محتاطانه تصمیم میگیریم که کدام بازیها، چگونه و چه زمانی به پلتفرمهای دیگر منتقل شوند.»
رقابت با مایکروسافت و مدل چندپلتفرمی
در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره مدل تجاری مایکروسافت و حرکت بهسمت انتشار چندپلتفرمی، مدیرعامل SIE، «هیدئاکی نیشینو» گفت:
«ما رفتار کاربران را بهدقت رصد میکنیم تا بهترین خدمت را ارائه دهیم. در عین حال، رقابت در این صنعت موضوعی سالم است و باعث نوآوری میشود.»
او افزود که سونی از تنوع مدلهای تعامل در صنعت بازیسازی استقبال میکند و آن را بهنفع رشد کلی بازار میداند.
اگرچه سونی قصد دارد حضور خود در بازار PC را گسترش دهد، اما عناوین شاخص و تکنفره این شرکت همچنان بهعنوان برگ برندهی کنسول PS5 در اولویت باقی خواهند ماند. در حالی که مایکروسافت با استراتژی انتشار همزمان بازیها در کنسول و PC پیش میرود، سونی مسیر متفاوتی را دنبال میکند.
منبع: VGC