پس از عرضه بحث‌برانگیز و در نهایت موفق بازی Cyberpunk 2077، شاید باورش سخت باشد که استودیو CD Projekt اکنون هم‌زمان روی دو پروژه عظیم دیگر کار می‌کند: ویچر 4 با شخصیت اصلی سیری و Project Orion، دنباله‌ای برای Cyberpunk 2077.

در حالی که مشکلات توسعه پروژه سایبرپانک قبلاً به‌تفصیل شرح داده شده، اخیراً پاول میلنیچوک، کارگردان هنری CDPR که اکنون روی Project Hadar کار می‌کند، درباره دشواری‌های تغییر فضای داستانی صحبت کرده است. او در گفت‌وگو با GameStar (با بازنشر GamesRadar) گفت:

«بعد از سال‌ها ساخت دنیای قرون وسطایی ویچر، ورود به دنیای سایبرپانک واقعاً سخت بود.»

تغییر فضا از ویچر به سایبرپانک و برعکس

سباستین کالمبا، کارگردان The Witcher 4 نیز با او هم‌نظر است:

«لحظه بازتنظیم ذهن برای ورود به یک آی‌پی جدید واقعاً سخت است. لازم است مغز را بازآموزی کنیم و کاملاً با فضا، ژانر و شخصیت‌های جدید هماهنگ شویم. همین چالش در بازگشت به ویچر پس از سال‌ها کار روی سایبرپانک هم وجود دارد.»

او در ادامه اضافه کرد:

«بازگشت به ویچر لذت‌بخش است. مردم عاشق این آی‌پی هستند و ما چیز خاصی برای ارائه داریم. این جابه‌جایی از یک فضای زمانی کاملاً متفاوت به دیگری چالش‌برانگیز است، اما هم‌زمان فوق‌العاده هم هست. ما در حال بازآفرینی هستیم و به‌دنبال راه‌هایی برای بهبود تجربه نیز هستیم.»

موتور Unreal Engine 5 و آینده دو فرانچایز بزرگ

هر دو بازی ویچر 4 و Project Orion با موتور Unreal Engine 5 ساخته می‌شوند. هنوز تاریخ عرضه مشخصی برای هیچ‌کدام اعلام نشده، اما تیم توسعه تأکید دارد که ویچر جدید تمرکز بیشتری بر انتخاب‌های بازیکن و پیامدهای معنادار آن‌ها دارد.

در مورد Project Orion نیز، مایک پانداسمیت، خالق دنیای سایبرپانک، تأیید کرده که بازی شامل شهری جدید با توصیف «شیکاگو به‌بیراهه‌رفته» خواهد بود. در کنار آن، Night City نیز بازمی‌گردد، اگرچه هنوز مشخص نیست که قابل کاوش خواهد بود یا خیر.

منبع: gamingbolt