-
منتشر شده : ۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۴
- نویسنده : علیرضا بیضاوی

فهرست محتوایی
بازی جدید استودیو Bungie یعنی Marathon با چالشهای متعددی مواجه شده؛ از استفاده بدون اجازه از آثار هنری یک هنرمند مستقل گرفته تا گزارشهایی مبنی بر افت روحیه تیم توسعه. اما بهنظر میرسد این مشکلات تنها به اتفاقات اخیر محدود نمیشوند.
تغییر استراتژی بازاریابی پیش از جنجال اخیر
به گزارش Paul Tassi از وبسایت Forbes، Bungie اوایل ماه می تصمیم گرفته استراتژی اصلی بازاریابی Marathon را متوقف کند؛ در حالیکه پیشتر قرار بود تریلر رسمی بازی در ماه ژوئن منتشر و پیشفروش آن آغاز شود. طبق این گزارش، احتمال دارد بتای عمومی که برای آگوست برنامهریزی شده بود بهجای یک نسخه پایدار، صرفاً مجموعهای از تستهای عمومی با زمانبندی مشخص باشد.
اختلاف نظر بین مدیریت و تیم توسعه
نکته جالبتر اینکه ایده اصلی Marathon از سوی مدیریت Bungie مطرح شده و طبق ادعاها، این تصمیم برخلاف توصیههای توسعهدهندگان مبنی بر ضرورت داشتن محتوای PvE بوده است. مشخص نیست آیا محتوای PvE در آینده به بازی اضافه خواهد شد یا خیر.
Bungie برنامه دارد تا بعد از انتشار بازی، نقشه چهارم را نیز به آن اضافه کرده و ساختار فصلی (Seasons) را بهکار گیرد؛ بهطوریکه پیشرفت بازیکنان در پایان هر فصل ریست خواهد شد.
قیمت Marathon و تاریخ انتشار
طبق گزارشها، Marathon با قیمت احتمالی 39.99 دلار عرضه خواهد شد، هرچند Bungie هنوز قیمت نهایی را تأیید نکرده است. دستیار کارگردان پروژه، Del Chaf، در این رابطه گفته بود که:
«قیمتگذاری قطعاً موضوعی قابل بحث است.»
Marathon قرار است در تاریخ 23 سپتامبر 2025 (1 مهر 1404) برای Xbox Series X/S، PS5 و PC منتشر شود. جزئیات بیشتر درباره نسخههای آزمایشی و محتوای فصلی احتمالا طی ماههای آینده منتشر خواهد شد.
منبع: gamingbolt