تیم توسعه‌دهنده Overwatch 2 در شرکت Blizzard رسماً اتحادیه‌ای به نام Overwatch Gamemakers Guild تشکیل داد. این اتحادیه شامل نزدیک به ۲۰۰ توسعه‌دهنده است که از طراحان هنری و نویسندگان گرفته تا مهندسان و تسترهای کیفیت را در بر می‌گیرد.

طبق اعلام رسمی Communications Workers of America (CWA)، اکثریت قریب به اتفاق کارکنان از این اقدام حمایت کرده‌اند. یک داور مستقل نیز تأیید کرده که «اکثریت چشمگیری از کارکنان یا کارت مجوز اتحادیه را امضا کرده‌اند یا از طریق پورتال آنلاین خواهان نمایندگی اتحادیه شده‌اند.»

 دومین اتحادیه رسمی در Blizzard

این اتحادیه دومین اتحادیه رسمی در Blizzard پس از اتحادیه تیم World of Warcraft است که در ژوئیه سال گذشته تشکیل شد. با این اقدام، تعداد توسعه‌دهندگان بازی عضو اتحادیه در استودیوهای متعلق به مایکروسافت اکنون از ۲ هزار نفر فراتر رفته است.

با این حال، اتحادیه Overwatch Gamemakers Guild باید اکنون برای عقد اولین قرارداد کاری رسمی خود مذاکره کند؛ فرآیندی که طبق برخی گزارش‌ها، مایکروسافت در گذشته در آن تاخیر ایجاد کرده است.

 دلایل اتحادیه شدن: اخراج‌ها، حقوق، امنیت شغلی

سیمون هدریک (Simon Hedrick)، یکی از تحلیل‌گران تست در Blizzard، به Kotaku گفت که اخراج‌های گسترده مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۴ محرک اصلی اتحادیه شدن تیم بود. او گفت:

«تا آن لحظه از کارم راضی بودم… اما ناگهان افراد حذف شدند و ما هیچ کاری از دستمان برنمی‌آمد.»

علاوه بر ترس از اخراج، تیم Overwatch 2 دلایل دیگری مانند اختلاف حقوق، محدودیت‌های دورکاری، و نبود تضمین‌هایی مثل جلوگیری از کرانچ یا بسته‌های اخراج (severance packages) را از عوامل این تصمیم عنوان کردند.

«ما فقط یک عدد در یک فایل اکسل نیستیم»

سیدی بوید (Sadie Boyd)، طراح UI در Blizzard، درباره این تصمیم گفت:

«ما فقط یک عدد در یک فایل اکسل نیستیم. ما می‌خواهیم بازی بسازیم، اما بدون حس امنیت نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

کارکنان Blizzard تأکید کرده‌اند که بهبود شرایط کاری می‌تواند به ساخت بازی‌های بهتر منجر شود، در حالی که اخراج‌ها و حقوق غیررقابتی به کیفیت آسیب می‌زند.

منبع: gamespot