طبق اطلاعاتی که بهتازگی توسط افشاگر شناختهشدهای به نام Kepler در فروم NeoGAF منتشر شده، کنسول دستی PS6 نه تنها قادر خواهد بود بازیهای PS5 را با رزولوشن پایینتر اجرا کند، بلکه در سطح فنی نیز سازگاری کامل با باینریهای شیدر PS5 خواهد داشت. این یعنی بازیها میتوانند بدون نیاز به بازنویسی یا کامپایل مجدد، بهصورت مستقیم روی این دستگاه اجرا شوند.
البته Kepler تأکید کرده که برای دستیابی به عملکرد بهینه، نیاز به بهینهسازی نرمافزاری توسط توسعهدهندگان وجود خواهد داشت؛ چراکه در حالت پیشفرض ممکن است نرخ فریم مطلوبی ارائه نشود.
قدرت پردازش، کمتر از PS5 ولی فراتر از Xbox Series S؟
در ادامهی شایعات قبلی، گفته میشود که این کنسول دستی از یک تراشهی اختصاصی با معماری 3 نانومتری استفاده خواهد کرد که توان مصرفی آن حداکثر به 15 وات میرسد. این سطح مصرف انرژی با وجود محدودیت در توان پردازشی، بهواسطهی پیشرفتهای صنعت نیمهرسانا میتواند عملکرد قابل قبولی را فراهم کند.
به گفته Kepler، قدرت پردازشی این کنسول دستی بین پلیاستیشن 5 و ایکسباکس سری S قرار خواهد گرفت. همچنین تراشهی مورد استفاده، با مدل بهکاررفته در نسخه خانگی PS6 متفاوت خواهد بود و بهطور خاص برای کار در ولتاژ پایین طراحی شده است.
بازگشت سونی به بازار کنسولهای دستی؟
اگر این گزارشها صحت داشته باشد، سونی پس از شکست تجاری PlayStation Vita ممکن است پس از بیش از یک دهه مجدداً وارد رقابت کنسولهای دستی شود. این تصمیم در حالی مطرح میشود که بازار کنسولهای قابل حمل امروزه رقابتیتر از همیشه شده و محصولاتی مانند Steam Deck، ASUS ROG Ally و کنسول بعدی نینتندو (Switch 2) حضور پررنگی دارند.
با توجه به تجربه موفق PSP در دهه 2000، سونی احتمالاً به دنبال تکرار همان موفقیت و پرهیز از اشتباهات گذشته است. این حرکت همچنین میتواند بهعنوان مکملی برای PS6 عمل کند؛ همانطور که شایعات حکایت از عرضه این کنسول پس از سال 2027دارند، بر اساس الگوی ۸ سالهای که از نسل PS3 به بعد توسط سونی دنبال شده است.
منبع: gamingbolt