لازلو جونز، که پیش از ترک راکستار گیمز و پیوستن به دن هاوزر، یکی از بنیانگذاران این شرکت، در استودیوی جدیدش، نقش مهمی در این مجموعه بازیهای جنایی ایفا کرد، فاش کرده است که اعضای واقعی باندهای خیابانی ظاهراً در حذف و بازنویسی دیالوگهای بازی Grand Theft Auto: San Andreas نقش داشته اند.
احتمالاً صدای طنزآمیز او را از ایستگاههای رادیویی مختلف درون بازیهای GTA شنیدهاید. لازلو به عنوان نویسنده برجسته و مدیر ضبط صدا در چندین بازی GTA و Red Dead Redemption 2 نیز فعالیت داشته.
داستان صداپیشگی اعضای باندها در جی تی ای سن اندریاس
لازلو در مصاحبهای با Kinda Funny Games گفت که اگر تیم سازنده برای صدا پیشگی شخصیت ها “به لهجه ها یا زبان های خاصی نیاز داشت، به آن مناطق سفر میکردیم.” این رویه به بازی San Andreas در سال ۲۰۰۴ برمیگردد، زمانی که راکستار گیمز ظاهراً “اعضای واقعی باندها” را برای ارائه صداگذاری در بازی “استخدام” کرد. لازلو توضیح میدهد: “ما فیلمنامهها را به آنها نشان دادیم و آنها میگفتند: ‘ما اینطوری حرف نمیزنیم، ما اینطوری حرف نمیزنیم، ما اینطوری میگوییم.'” لازلو در نهایت به صداپیشگان گفت: “آنچه را که خودتان میگویید، بگویید.”
این اقدام غیرمعمول راکستار گیمز، که در آن از افراد غیرحرفهای و با پیشینهی واقعی در دنیای جنایت برای صداپیشگی استفاده شده بود، نشاندهندهی وسواس این شرکت برای خلق اصالت و باورپذیری در دنیای بازیهایش است.
زندگی نامه کارل جانسون در جی تی ای
تعهد به واقعیت راکستار گیمز
این رویکرد جسورانه، که در آن صدای خیابانهای واقعی لسآنجلس به دنیای مجازی بازی راه یافت، نه تنها به باورپذیری شخصیتها کمک کرد، بلکه نشان داد که گاهی اوقات، برای دستیابی به اصالت، باید از مسیرهای معمول فاصله گرفت و به دنبال صداهای واقعی جامعه رفت. میراث این تصمیم خلاقانه همچنان در یادها مانده و به عنوان نمونهای از تعهد راکستار گیمز به جزئیات و نوآوری در صنعت بازیهای ویدیویی شناخته میشود.