پس از انتشار شایعات گسترده درباره احتمال وجود سیستم Skill-Based Matchmaking (SBMM) در بازی Battlefield 6، یکی از تهیه‌کنندگان اصلی این بازی نسبت به نگرانی‌ها واکنش نشان داده است. دیوید سیرلند (David Sirland) از استودیو DICE در گفت‌وگویی خصوصی در سرور Discord بازی، به روشن‌سازی این موضوع پرداخت.

بر اساس این توضیح، بازی Battlefield 6 دارای یک مؤلفه مهارتی در فرآیند مچ‌میکینگ خواهد بود، اما فاکتور اصلی در انتخاب لابی‌ها، پینگ بازیکن‌ها است تا سرعت اتصال بالا باقی بماند. پس از ورود بازیکنان به لابی، تیم‌ها با توجه به سطح مهارت تنظیم می‌شوند؛ بنابراین SBMM وجود دارد اما نقش اصلی را در ساختار جستجوی بازی ایفا نمی‌کند.

این خبر برای بسیاری از طرفداران قدیمی مجموعه خوشحال‌کننده است، چرا که SBMM در بازی‌هایی مانند Call of Duty اغلب با انتقاد مواجه شده و باعث کاهش حس رقابت و آزادی بازیکنان حرفه‌ای شده است.

از سوی دیگر، دیتاماینرها فاش کرده‌اند که Battlefield 6 احتمالاً دارای پنج کلاس تخصصی خواهد بود؛ تغییری که یادآور ساختار سنتی بازی‌های قبلی مجموعه است و به نوعی بازگشت به ریشه‌ها محسوب می‌شود. این در حالی است که Battlefield 2042 فاقد سیستم کلاس‌بندی بود و بعداً تنها با چهار کلاس به‌روز شد.

همچنین طبق شایعات، بازی ممکن است دوباره به مطابق با ساختار ۶۴ نفره بازگردد و از تعداد بالای ۱۲۸ بازیکن که در نسخه قبلی باعث نارضایتی شده بود، فاصله بگیرد.

هرچند هنوز مشخص نیست آیا سیستم جست‌وجوی سرور (Server Browser) نیز در این نسخه بازمی‌گردد یا نه، اما شفاف‌سازی‌های اخیر امیدواری را نسبت به تجربه‌ای کلاسیک‌تر از Battlefield افزایش داده‌اند.

منبع: Reddit