هیدئو کوجیما، خالق معروف سری Metal Gear، اخیراً در مصاحبهای با نشریه An An از دلیل سکوت سالید اسنیک در بازی Metal Gear که در سال ۱۹۸۷ منتشر شد، صحبت کرد. او توضیح داد که در آن زمان، فناوریها اجازه استفاده از صدا در بازیها را نمیدادند و شخصیتها هیچ دیالوگی نداشتند. به همین دلیل، سالید اسنیک بهعنوان یک شخصیت خاموش و خشن معرفی شد.
کوجیما افزود که یک سال پس از انتشار بازی، با پیشرفت تکنولوژی و عرضه کنسول CD-ROM2، امکان استفاده از صدا در بازیها فراهم شد و او یکی از اولین افرادی بود که از این فناوری بهره برد.
وی در ادامه به تجربه اولیه خود در انتخاب و ضبط صداپیشگان اشاره کرد و گفت که اولین تجربهاش در این زمینه بسیار فشرده و بدون فرصت برای ارتباط با صداپیشگان بود. این تجربه بهطور قابلتوجهی بر روند کاری او در پروژههای بعدی تأثیر گذاشت.
کوجیما اکنون بهعنوان یکی از پیشگامان استفاده نوآورانه از صدا در بازیها شناخته میشود و بسیاری از بازیهای او شامل صداپیشگان معروف و داستانهای سینمایی پیچیده است.
منبع: insider gaming