در حالی که مایکروسافت با خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن-بلیزارد توجه رسانهها را به خود جلب کرده، سونی در چهار سال گذشته با بودجهای بسیار کمتر، سرمایهگذاریهای هدفمندی انجام داده است. طبق اطلاعات درجشده در پروفایل لینکدین اریک مککال، مدیر استراتژی پلی استیشن استودیوز، این شرکت ژاپنی طی چهار سال اخیر با هزینهای حدود ۴ میلیارد دلار، ۹ استودیوی بازیسازی را خریداری کرده است.
مهمترین این خریدها، استودیو Bungie بوده که در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۳.۶ میلیارد دلار به مجموعه پلی استیشن پیوست. از دیگر استودیوهایی که در این دوره به سونی ملحق شدهاند میتوان به Housemarque، Bluepoint Games، Firesprite، Firewalk Studios، Haven Studios و Nixxes Software اشاره کرد.
در کنار آن، سونی چند شرکت فعال در حوزههای جانبی مانند iSIZE (فشردهسازی ویدئو)، Audeze (تولید هدست)، و Repeat.gg (پلتفرم رقابت آنلاین) را نیز به مالکیت خود درآورده است.
طبق گزارشها، سونی بودجهای معادل ۱۱.۵ میلیارد دلار برای خریدهای آینده در نظر گرفته که نشان از برنامهریزی جدی برای گسترش حضور در بازار بازیهای ویدیویی دارد.
منبع: MP1st