فیل روزنبرگ، معاون توسعه روابط با شرکای جهانی در بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی، در گفت‌وگویی با GamingBolt اعلام کرد که سونی نقش پررنگی در کشف و حمایت از بازی‌های کمتر شناخته‌شده اما بااستعداد ایفا کرده است. او تأکید کرد که تیم Content Ventures در پلی‌استیشن در سال‌های اخیر کمک زیادی به معرفی و انتشار بازی‌هایی مانند Stray، Genshin Impact، Stellar Blade و به‌ویژه Black Myth: Wukong کرده است.

روزنبرگ با اشاره به عملکرد چشمگیر دو نفر از مدیران کلیدی سونی، کریستین سونسون و شاون بنسون، اظهار داشت که آن‌ها در یافتن استعدادهای کمتر دیده‌شده و حمایت از آن‌ها برای ورود به سطح جهانی نقش مهمی داشته‌اند.

وی همچنین توضیح داد که تیم‌های «مدیریت روابط با استودیوهای ترد پارتی» و «توسعه کسب‌وکار شرکای سونی»، اغلب اولین نقطه تماس سونی با این استودیوها هستند و کمک‌های کلیدی برای رشد آن‌ها ارائه می‌دهند.

در بخش دیگری از گزارش، به شایعات گذشته درباره انحصاری بودن Black Myth: Wukong برای پلی‌استیشن اشاره شد. هرچند برخی منابع از قرارداد انحصاری سخن گفته بودند، اما نماینده مایکروسافت تأکید کرد که دلیل تأخیر در عرضه بازی روی ایکس‌باکس، مسائل بهینه‌سازی مخصوصاً روی Xbox Series S بوده است، نه قرارداد انحصاری.

به‌نظر می‌رسد سونی همچنان سرمایه‌گذاری جدی روی استعدادهای نوظهور دارد و پروژه‌هایی چون Black Myth تنها نمونه‌هایی از این رویکرد هستند.

منبع: Insider Gaming