جاناتان دومونت، کارگردان خلاق بازی Assassin’s Creed Shadows، در گفت‌وگویی با رسانه GamesRadar در جریان رویداد GDC 2025 تأیید کرد که تیم توسعه در حال بررسی اضافه کردن درجه سختی بالاتر به بازی است. او اعلام کرد که بازخورد بازیکنان درباره سطح چالش بازی به‌دقت مورد بررسی قرار گرفته و تیم توسعه به‌دنبال راه‌هایی برای پاسخ‌گویی به این درخواست‌ها است.

دومونت گفت که تیم پشتیبانی بازی «به‌طور مداوم در حال بررسی نحوه تجربه کاربران» است و علاوه‌بر به‌روزرسانی‌های فنی، در حال برنامه‌ریزی برای افزودن ویژگی‌های جدیدی است. یکی از این ویژگی‌ها، احتمالاً اضافه شدن یک درجه سختی بالاتر خواهد بود تا بازیکنانی که به‌دنبال چالش بیشتری هستند، تجربه‌ای متفاوت داشته باشند.

اگرچه جزئیاتی از این سطح سختی جدید منتشر نشده، اما با توجه به ترکیب گیم‌پلی نقش‌آفرینی و مخفی‌کاری در بازی، این تغییر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر تجربه بازیکن داشته باشد.

او همچنین به تأخیرهای پیش از انتشار بازی اشاره کرد و توضیح داد که این زمان اضافه، برای بهبود کیفیت نهایی استفاده شده است. به گفته او، هدف اصلی کاهش باگ‌ها، بهبود صحنه‌های داستانی و پرداخت بهتر روابط میان شخصیت‌ها بوده است.

Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۴ (۲۰ مارس ۲۰۲۵) برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس/اس منتشر شده است.

منبع: GamingBolt