کامرون ویلیامز، طراح سابق استودیوی راک‌استار که روی پروژه‌هایی مثل GTA 6 و Red Dead Redemption Online کار کرده، در مصاحبه‌ای با PC Gamer اعلام کرد که گیمرها به‌دلیل خستگی و سردرگمی ناشی از دنیای بزرگ بازی‌های جهان باز (Open World)، دیگر علاقه‌ای به گشت‌وگذار در این فضاها ندارند.

چرا بازیکنان از دنیای وسیع خسته شده‌اند؟

ویلیامز توضیح می‌دهد که در دوره‌ای که بازی‌های لایو سرویس سریع و پرفشار همه‌جا حضور دارند، اکتشاف طولانی در نقشه‌های عظیم برای بسیاری از گیمرها جذاب نیست. به گفته او، این بازی‌ها نیاز به زمان و تمرکز بالا دارند که در نهایت منجر به اضطراب ناشی از کاوش شده و تجربه‌ی بازی را خسته‌کننده می‌کند.

چالش برای سازندگان بازی‌های Open World

ویلیامز اضافه می‌کند که حتی برای توسعه‌دهندگان، هدایت بازیکن به سمت نقاط خاص در نقشه‌های بزرگ چالش‌برانگیز است. او به عنوان نمونه از مرحله‌ی ماهی‌گیری در Red Dead Redemption 2 یاد می‌کند که به‌نوعی بازیکن را مجبور می‌کرد تا از عناصر محیطی بهره بگیرد.

دنیای محدودتر، تجربه‌ای بهتر؟

این طراح سابق معتقد است که بازی‌هایی با نقشه‌های محدودتر اما پرجزئیات‌تر مانند Metro Exodus و Sunset Overdrive، تجربه‌ی متمرکزتر و جذاب‌تری برای گیمرها فراهم می‌کنند.

GTA 6 همچنان جهان باز خواهد بود

در حالی‌که انتقادات از فرمول جهان باز افزایش یافته، GTA 6 همچنان قرار است در همین قالب عرضه شود، اما با نوآوری‌هایی مانند سیستم تصادف‌های واقعی، آب‌وهوای پویا و مکانیک‌های زمان واقعی (real-time) همراه خواهد بود تا تجربه‌ای متفاوت ارائه کند.

نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های جهان باز واقعاً خسته‌کننده شده‌اند یا همچنان جایگاه خود را در صنعت بازی حفظ کرده‌اند؟