بازی Monster Hunter Wilds با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده و رکوردهای جدیدی در تعداد بازیکنان هم‌زمان ثبت کرده است. اما نسخه PC این بازی با مشکلاتی از جمله افت نرخ فریم، لگ و باگ‌های گرافیکی مواجه شده است. حالا برخی بازیکنان مدعی‌اند که یک اشتباه تایپی در تنظیمات بازی ممکن است دلیل این مشکلات باشد.

طبق گزارش یکی از کاربران استیم با نام BeepBoop، در یکی از فایل‌های پیکربندی بازی، کلمه Resolution (وضوح تصویر) به‌اشتباه Resoltuion نوشته شده است. این خطا در تنظیمات مربوط به Texture Streaming قرار دارد و به گفته برخی کاربران، اصلاح آن باعث بهبود نرخ فریم شده است.

کاربران استیم و ردیت چه می‌گویند؟

  • BeepBoop در استیم نوشته است: «پس از اصلاح این اشتباه تایپی، نرخ فریم من افزایش یافت و بازی روان‌تر اجرا شد.»
  • برخی بازیکنان در ردیت نیز اعلام کرده‌اند که نرخ فریم آن‌ها از 120 به 140 FPS افزایش یافته، حتی بدون استفاده از قابلیت Frame Generation.
  • کاربری دیگر ادعا کرده که پس از این تغییر، بازی او از 90 به 110 فریم بر ثانیه رسیده است.

البته این روش برای همه کار نکرده و برخی معتقدند که تأثیر آن بیشتر ناشی از تلقین است تا یک تغییر واقعی در عملکرد بازی. در همین حال، کپکام هنوز به‌طور رسمی در مورد این مسئله اظهار نظری نکرده است.

نظر شما چیست؟ آیا این روش را امتحان کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.