بازی Avowed اخیراً منتشر شد و طرفداران ژانر نقش‌آفرینی اکنون فرصت دارند تا تجربه جدید استودیوی Obsidian را امتحان کنند. این بازی با گرافیک جذاب، داستانی پرجنب‌وجوش و ویژگی‌های خاص، توجه گیمرها را به خود جلب کرده است.

Avowed در ابتدا یک MMO بود، اما تغییرات مسیر را رقم زد

در ابتدا، Avowed قرار بود به عنوان یک بازی چندنفره آنلاین (MMO) توسعه یابد، اما به گفته کری پاتل، کارگردان بازی، این پروژه به یک RPG تک‌نفره تبدیل شد. پس از صحبت با تیم توسعه، تصمیم به تغییر مسیر گرفته شد تا بازی از یک MMO به یک تجربه تک‌نفره و غنی‌تر تبدیل شود. این تصمیم پس از تصاحب Obsidian توسط مایکروسافت و نیاز به بازنگری در روند پروژه گرفته شد.

چرا تغییر مسیر از MMO به RPG تک‌نفره؟

بازی‌های MMO در سال‌های اخیر با چالش‌هایی مواجه شده‌اند، از جمله رقابت‌های زیاد و پیچیدگی‌های فنی. این تغییر مسیر به توسعه‌دهندگان کمک کرد تا تجربه‌ای با کیفیت‌تر و شخصی‌سازی‌شده‌تر به بازیکنان ارائه دهند. کری پاتل در این مورد بیان کرد که این تصمیم پس از ارزیابی دقیق شرایط بازی‌های MMO و مزایای یک تجربه تک‌نفره اتخاذ شد.

تغییر در ساختار جهان بازی

همچنین، ساختار جهان بازی نیز تغییراتی داشت. در ابتدا، Avowed قرار بود یک دنیای کاملاً جهان‌باز (Open-World) داشته باشد، اما این ویژگی به یک دنیای منطقه‌ای مشابه بازی The Outer Worlds تغییر یافت. تیم توسعه معتقد است که این تصمیم باعث بهبود تجربه گیمرها می‌شود.

آینده‌ی Avowed

با تمام این تغییرات، کری پاتل امیدوار است که این بازی تنها آغاز داستانی بزرگتر باشد:

با ایجاد این دنیای شگفت‌انگیز و به دست آوردن تجربیات بیشتر از طراحی محتوا و گیم‌پلی، علاقه‌مندیم که در آینده پروژه‌های جدید و توسعه‌ی بیشتری با این دنیای شگفت‌انگیز داشته باشیم.

منبع: insider gaming