NetEase، شرکت چینی سازنده Marvel Rivals، اعلام کرد که تعداد بازیکنان این بازی از ۴۰ میلیون نفر فراتر رفته است. این عنوان که در ژانویه با انتشار فصل اول خود، مجدداً به صدر جدول پرفروش‌های استیم بازگشت، در سه روز اول عرضه روی تمامی پلتفرم‌ها، ۱۰ میلیون کاربر جدید ثبت کرده بود.

رشد مالی NetEase و عملکرد فوق‌العاده Marvel Rivals

در جدیدترین گزارش مالی منتشر شده در روز پنجشنبه، NetEase اعلام کرد که درآمد خالص از بازی‌ها و خدمات مرتبط در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به ۲۱.۲ میلیارد یوان (۲.۹ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است، که نشان‌دهنده افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

اخراج‌های گسترده در میان موفقیت‌های بزرگ

با وجود این رشد مالی چشمگیر، NetEase اخیراً چندین توسعه‌دهنده را از تیم Marvel Rivals اخراج کرده است. “تادئوس ساسر”، کارگردان این بازی مستقر در کالیفرنیا، اعلام کرد که او و تعدادی دیگر از توسعه‌دهندگان آمریکایی از پروژه کنار گذاشته شده‌اند.

NetEase در بیانیه‌ای تأیید کرد که این تصمیم به‌دلیل “بهینه‌سازی کارایی تیم توسعه” اتخاذ شده است، اما گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این اخراج‌ها ممکن است بخشی از برنامه‌ی این شرکت برای کاهش فعالیت در آمریکای شمالی باشد.

موفقیت تاریخی در استیم؛ Marvel Rivals در بین پربازیکن‌ترین بازی‌ها

با آغاز فصل اول، Marvel Rivals توانست ۶۴۴,۲۶۹ بازیکن همزمان جذب کند و به رتبه چهاردهم لیست بیشترین بازیکن همزمان در تاریخ استیم برسد. این آمار، بالاتر از بازی‌های بزرگی مانند Apex Legends، Path of Exile 2، Helldivers 2 و حتی GTA 5 بود.

در همین حال، یکی از کارکنان Bungie مدعی شد که این اخراج‌ها بخشی از استراتژی NetEase برای خروج از آمریکای شمالی است. ماه گذشته نیز قطع همکاری این شرکت با استودیوهای Worlds Untold در ونکوور و Jar of Sparks در سیاتل تأیید شد که به این گمانه‌زنی‌ها دامن زده است.

نظر شما درباره این تغییرات چیست؟ آیا NetEase می‌تواند با Marvel Rivals به موفقیت پایدار دست یابد؟

منبع: VGC