فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت، تأکید کرده است که بازیهای کوچک و خلاقانه باید همانند عناوین بزرگ مورد حمایت قرار بگیرند. او معتقد است که همهی بازیها نباید با گیمپلی ۱۰۰ ساعتی و تیمهای عظیم ساخته شوند و تنوع در سبک و مقیاس بازیها اهمیت زیادی دارد.
حمایت ایکسباکس گیم پس از تیمهای کوچک
مایکروسافت از طریق سرویس Xbox Game Pass، صدها بازی را در اختیار کاربران کنسولهای ایکسباکس سری ایکس و اس، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی قرار میدهد. اسپنسر در گفتوگویی با پادکست XboxEra اعلام کرد که تمرکز ایکسباکس گیم روی حمایت از بازیهای کوچک و مستقل نیز هست تا از تسلط کامل شرکتهای بزرگ بر صنعت گیم جلوگیری شود.
نقش بازیهای کوچک در صنعت گیم
اسپنسر در ادامه توضیح داد که بازیهایی مانند Indiana Jones and the Great Circle محصول کمپانیهای بزرگی هستند که بهسرعت موفقیت گستردهای کسب میکنند، اما مایکروسافت نمیخواهد بازیهای کوچکتر با ایدههای خلاقانه نادیده گرفته شوند.
او همچنین از تیمهای Double Fine و Compulsion Games، سازندگان بازیهای Psychonauts 2 و South of Midnight تمجید کرد و گفت:
«این تیمها نمیخواهند به استودیوهای ۱۰۰۰ نفره تبدیل شوند، اما ما باید از آنها حمایت کنیم تا بتوانند کارهای بزرگی انجام دهند.»
اسپنسر همچنین اشاره کرد که همهی بازیها نباید ساختاری مشابه داشته باشند و هر عنوان باید روایت منحصربهفرد خود را ارائه دهد.
تأثیر گیم پس بر ترکیب بازیهای بزرگ و کوچک
سرویس ایکسباکس گیم پس هماکنون میزبان فرانچایزهای بزرگی مانند Sea of Thieves از Rare و بازیهای پرطرفداری مانند Call of Duty، Candy Crush و Diablo 4 است که درآمد قابلتوجهی برای مایکروسافت ایجاد کردهاند.
اسپنسر تأکید کرد که ترکیب عناوین بزرگ و کوچک در گیم پس باعث رشد جامعهی گیمرها میشود که این موضوع در نهایت به سودآوری بیشتر مایکروسافت منجر خواهد شد.
منبع: زومیت